- czteroletniego liceum ogólnokształcącego z klasami: policyjną, strażacką, sportową (dla absolwentów szkoły podstawowej),
- pięcioletniego technikum w zawodzie: technik ogrodnik, technik agrobiznesu (dla absolwentów szkoły podstawowej).
Lp. | Rodzaj czynności | Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym |
Terminy w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (rejestracja elektroniczna, wydrukowany wniosek składa się w szkole pierwszego wyboru) | od 13 maja 2019 r.
do 21 czerwca 2019 r. |
do 16 lipca 2019 r. |
2. | Próba sprawności fizycznej dla kandydatów do liceum ogólnokształcącego – klasa sportowa piłka nożna (w dniu próby kandydat powinien posiadać aktualną kartę zdrowia sportowca potwierdzoną przez lekarza medycyny sportowej) | 24 maja 2019 r.
godz. 17:00 |
19 lipca 2019 r. |
3. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej | 3 czerwca 2019 r. | 22 lipca 2019 r. |
4. | Diagnoza sprawności fizycznej dla kandydatów do liceum ogólnokształcącego – klasa policyjna | 24 czerwca 2019 r.
godz. 10:00 |
|
5. | Diagnoza sprawności fizycznej dla kandydatów do liceum ogólnokształcącego – klasa strażacka | 24 czerwca 2019 r.
godz. 10:00 |
|
6. | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty | od 21 czerwca 2019 r.
do 25 czerwca 2019 r. |
|
7. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydatów warunków poświadczonych w oświadczeniach branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | do 26 czerwca 2019 r. | do 22 lipca 2019 r. |
8. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkół | do 11 lipca 2019 r.
godz. 12:00 |
do 6 sierpnia 2019 r.
godz. 12:00 |
9. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły | od 11 lipca 2019 r.
do 15 lipca 2019 r. do godz. 12:00 |
od 26 sierpnia 2019 r.
do 28 sierpnia 2019 r. |
10. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły | 16 lipca 2019 r.
godz. 12:00 |
30 sierpnia 2019 r.
godz. 12:00 |
11. | Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole | 16 lipca 2019 r. do godz. 15:00 |
30 sierpnia 2019 r.
do godz. 15:00 |
- Rekrutację kandydatów do klas pierwszych prowadzi Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora szkoły z wykorzystaniem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji dostępnego pod adresem internetowym: opolskie.edu.com.pl pod tym adresem kandydat loguje się na swoje konto w systemie.
- Dokumenty wymagane od kandydata[1] ubiegającego się o przyjęcie do szkoły:
- wniosek o przyjęcie do szkoły potwierdzony podpisem kandydata oraz opiekunów prawnych – wydruk z elektronicznego systemu rekrutacji,
- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- karta zdrowia ucznia z poprzedniej szkoły (od pielęgniarki szkolnej),
- aktualna karta zdrowia sportowca potwierdzona przez lekarza medycyny sportowej (dotyczy kandydatów do liceum ogólnokształcącego – klasa sportowa piłka nożna),
- 2 fotografie legitymacyjne podpisane na odwrocie,
- jeśli kandydat posiada orzeczenie lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej,
- podanie do internatu potwierdzone podpisem prawnego opiekuna.
- Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należy:
-
- zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie prób sprawnościowych,
- przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego i przygotowanie
- listy kandydatów spełniających warunki i kryteria rekrutacji,
- listy kandydatów, którzy przystąpili do prób sprawnościowych, zawierającą informację o uzyskanych wynikach,
- listy kandydatów zawierającą informację o liczbie punktów przyznanych kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego,
- listy kandydatów przyjętych do klas pierwszych,
- listy kandydatów nieprzyjętych do szkoły,
- sporządzenie protokołu z postępowania rekrutacyjnego.
- O przyjęciu ucznia do szkoły decyduje:
- liczba punktów uzyskanych przez kandydata za wyniki egzaminu ósmoklasisty,
- liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych,
- liczba punktów uzyskanych przez kandydata za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
- Ponadto przy przyjęciu kandydata do liceum ogólnokształcącego: klasa sportowa (piłka nożna), klasa policyjna, klasa strażacka będzie brana pod uwagę próba sprawności fizycznej.
[1] Dane osobowe kandydatów do szkoły będą chronione zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
O przyjęciu kandydatów do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego, technikum decydują kryteria uwzględniające:
- liczbę punktów uzyskanych za oceny z języka polskiego i matematyki oraz dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych – max 72 punkty,
- osiągnięcia ucznia:
- ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – max 7 punktów,
- szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – max 18 punktów,
- za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego w szczególności w formie wolontariatu – max 3 punkty,
Zgodnie z powyższym maksymalna liczba punków możliwa do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz za osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie wynosi 100 punktów.
- liczbę punków możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej – max 100 punktów.
Biorąc pod uwagę powyższe kryteria liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wynosi max 200 punktów.
- Wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35, a języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3.
Przeliczanie na punkty odbywa się według zasady, iż z języka polskiego i z matematyki można uzyskać maksymalnie po 35 punktów, a z języka obcego nowożytnego 30 punktów.
- Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch spośród wskazanych przez dyrektora szkoły obowiązkowych zajęć edukacyjnych na podstawie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej jest następujący:
- celujący 18 pkt
- bardzo dobry 17 pkt
- dobry 14 pkt
- dostateczny 8 pkt
- dopuszczający 2 pkt
W Zespole Szkół w Prószkowie w rekrutacji uwzględnia się obowiązkowo język polski i matematykę oraz dwa wybrane zajęcia edukacyjne spośród następujących:
- język obcy nowożytny
- WOS
- biologia
- geografia
- Punkty za szczególne osiągnięcia umieszczone na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przyznawane są za:
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanych przez Kuratorów Oświaty na podstawie zawartych porozumień:
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego | 10 punktów |
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego | 7 punktów |
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego | 5 punktów |
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez Opolskiego Kuratora Oświaty:
tytułu finalisty dwóch lub więcej konkursów przedmiotowych | 10 punktów |
tytułu laureata dwóch lub więcej konkursów tematycznych lub interdyscyplinarnych | 7 punktów |
tytułu finalisty dwóch lub więcej konkursów tematycznych lub interdyscyplinarnych | 5 punktów |
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego | 7 punktów |
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego | 5 punktów |
tytułu finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego | 3 punkty |
- uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione wyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez Opolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły na szczeblu:
na szczeblu międzynarodowym | 4 punkty |
na szczeblu krajowym | 3 punkty |
na szczeblu wojewódzkim | 2 punkty |
na szczeblu powiatowym | 1 punkt |
- Do szkoły nie zostaną przyjęci kandydaci z oceną zachowania naganną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
- Możliwe jest przyjmowanie uczniów również w ciągu roku szkolnego poza głównym okresem rekrutacji – w miarę posiadanych miejsc.
- Ostateczną listę przyjętych do poszczególnych klas ustala Szkolna Komisja Rekrutacyjna na podstawie liczby uzyskanych punktów i ilości miejsc w klasach.
- W wyjątkowych przypadkach (np.: kiedy uczeń jest zwolniony z zajęć wychowania fizycznego i innych), dyrektor zastrzega sobie możliwość indywidualnej weryfikacji wniosku o przyjęcie do szkoły.
- Rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
- Odwołanie od rozstrzygnięcia Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej rodzic kandydata może wnieść do dyrektora, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Tryb odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej określa ustawa – Prawo oświatowe.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U z 2017 r., poz. 610);
- Zarządzenie nr 5 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 31 stycznia 2019 r.;
- Zarządzenie nr 8 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 lutego 2019 r.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Internat przeznaczony jest dla uczniów Zespołu Szkół im. Józefa Warszewicza w Prószkowie.
- Dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną w składzie:
- kierownik internatu,
- trzech nauczycieli – wychowawców internatu,
- trener
- Składanie podań do internatu dla uczniów liceum ogólnokształcącego i technikum odbywa się w terminie od 13 maja do 21 czerwca 2019 r. (druki do pobrania ze strony internetowej lub w sekretariacie szkoły). Postępowanie uzupełniające odbędzie się od 16 lipca do 31 sierpnia 2019 r.
- O przyjęcie do internatu mogą starać się uczniowie spełniający następujące kryteria:
-
- mieszkają w dużej odległości od szkoły bądź ich codzienny dojazd do szkoły jest niemożliwy lub w istotny sposób utrudniony, (brak możliwości dojazdu środkami komunikacji publicznej),
- czynią postępy w nauce i poprawnie się zachowują.
- Pierwszeństwo w przyjęciu do internatu przysługuje:
-
- sierotom i uczniom samotnych matek i ojców,
- uczniom z rodzin wielodzietnych i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji (materialnej, socjalnej, innej życiowej),
- uczniów, którzy mieszkali w ubiegłych latach w internacie nadal obowiązują kryteria przyjęcia zgodne z regulaminem.
- Ostateczne ogłoszenie list uczniów przyjętych do internatu na rok szkolny 2019/2020 nastąpi 31 sierpnia 2019 r.
- Uczniowi, który nie został przyjęty do internatu przysługuje prawo odwołania od decyzji Komisji Rekrutacyjnej do Dyrektora Szkoły w ciągu 3 dni od ogłoszenia listy przyjętych. Dyrektor rozstrzyga kwestie sporne z głosem decydującym w ciągu 7 dni.