Drodzy uczniowie, Szanowni Rodzice,
w sekretariacie można otrzymać dane do aktywacji elektronicznej mLegitymacji uczniowskiej w telefonie komórkowym. W chwili obecnej mogą się po nie zgłaszać uczniowie klas pierwszych i drugich. Uczniowie klas trzecich jeżeli chcą skorzystać z mLegitymacji zobowiązani są do zamieszczenia w UONET+ odpowiedniego zdjęcia.
Zawsze pod ręką
Przygotowana przez Ministerstwo Cyfryzacji mLegitymacja to część aplikacji mObywatel. To bezpieczne, nowoczesne i bezpłatne narzędzie, które nie tylko ułatwi życie uczniom, ale powinno też spodobać się rodzicom – mLegitymacja powinna rozwiązać odwieczny rodzinny problem – ciężko będzie zostawić ją w domu. Mało który młody człowiek nie pamięta przecież o zabraniu telefonu komórkowego. Co więcej, mLegitymację będzie można zainstalować w telefonie rodzica. Ma ona również umocowanie prawne – jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Podstawa do zniżek
mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom zniżek. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.
mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w papierowej legitymacji.
Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
Co jest w środku?
W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:
- imię i nazwisko ucznia,
- numer legitymacji,
- datę wydania,
- termin ważności,
- status użytkownika (uczeń),
- datę urodzenia,
- PESEL,
- adres zamieszkania,
- nazwę i adres szkoły.
Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
Dla wszystkich
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.